India - Reisverslag uit Jaipur, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Jaipur, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

India

Door: Lea

01 November 2017 | India, Jaipur

Vrijdag
Gisteren zouden we een kleine stadstoer hebben gehad, maar ivm de vroege zonsondergang is dit naar de ochtend verschoven. Op 1 november is een heel groot feest in Pushkar, het Kamelen festival, de mensen zijn nu al de tenten aan het opbouwen, de kamelen komen aan, het zijn er honderden, met de bevolking erbij, een spectaculair gezicht. Dit is niet op een foto vast te leggen. Als we aankomen op de markt, staan de verkooplieden al aan de bus, ze blijven achter ons aan lopen, gewoon doorlopen en niets zeggen. O, o dit is echt vreselijk, natuurlijk wil je iets van het land kopen, maar niet bij iedereen. We bezoeken de Lord Brahmatempel en wandelen naar het heilige meer waar gebeden wordt, overal moeten de schoenen uit ivm de heilige grond en uit respect mogen er geen foto’s gemaakt worden, we proberen ons er aan te houden…….. De markt het is geweldig, maar de bedelende mensen, kinderen, ouderen, mannen met dieren, blijft moeilijk. Kinderen opgemaakt en wel zitten klaar voor de foto waar natuurlijk wel voor betaald moet worden. We lopen weer terug naar de bus en worden bijna belaagd door verkopers, nu zijn we echt blij als we binnen zitten. Dan rijden we door naar het Hotel in Jaipur, ook weer mooi, maar heel anders. We frissen ons op en worden door de bus opgewacht om weer naar een tapijt weverij te gaan, het lijkt wel een tupperware voorstelling, maar dan met mannetjes die de tapijten uitrollen, heel mooi maar erg duur en zonde van onze tijd, Jos krijgt een aparte cursus ” tapijt knopen “ dan naar een super mooie winkel waar men kleren kan laten maken. Ook natuurlijk veels te duur, bijna meer verkopers dan stof. Als we terug gaan met de bus is het verkeer niet aan te horen, wat een drukte, zoveel mensen, fietsers, brommers, paard en wagen, koeien midden in de stad, je kijkt je ogen uit maar het getoeter…pijn aan je oren… blij als we in het Hotel waar het achter de muren iets rustiger is. De avond eten we in het Hotel wat goed bevalt, we zitten heerlijk buiten met kaarslicht dat is hier de eerste keer! Dan een wijntje op ons eigen terras. Het is weer na elven als we naar bed gaan, we maken lange dagen hier als we terug komen zijn we aan vakantie toe