India - Reisverslag uit Pushkar, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Pushkar, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

India

Door: Lea

01 November 2017 | India, Pushkar

Donderdag 26 oktober
Dezelfde tijd op en genieten van een lekker ontbijt, een omelet, geroosterd brood, koffie in de mooie eetzaal, dit keer zonder de bijpassende muziek. Om 8.00 uur vertrek, koffers zijn ingeladen door onze hulp, paspoorten pakken, sleutel inleveren, op weg naar het marktstadje Mandawa, hier gaan we voor 1 ½ uur wandelen, hier zien we de kleurrijke Haveli’s, dit zijn grote huizen voor 1 familie. De lokale bevolking wilt ons van alles verkopen, maar als je nee verkoopt is het gelukkig goed. Weer vervolgen we onze weg door de dorpen om op de plaats van bestemming te komen. De weg is zoals gisteren, karren getrokken door paard en wagen of kamelen. Dan rijden we een heel stuk “autobaan” niet te geloven hoe het verkeer hier rijdt, 3 baans en links rijdend maar het maakt niet uit waar je inhaalt, links of rechts of “gewoon “in het midden je kijkt gewoon waar plek is en ….. toetert. Ook zien we regelmatig, met gevaar voor eigen leven, mensen oversteken. Met de spannende inhaal manoeuvres doet onze eigen chauffeur ook mee. Bijna voorin kunnen we hier goed van meegenieten, terwijl Sonnie verteld over het schoolsysteem in India. Tijdens de rit weer een lunch, als we dan terug op de weg moeten wordt er gewoon heel even tegen het verkeer ingereden, de politie staat aan de andere kant maar drinkt gezellig een theetje. Aangekomen in ons resort voor 1 nacht zijn we weer verrast, we worden onthaald door mannen in orgionele kledij en krijgen allemaal een bloemenkrans van afrikaantjes. Eenmaal binnen, een oase van rust, op de emo na die door het personeel wordt weggejaagd. De zonsondergang in dit geweldige resort, is hier heel mooi te bewonderen, het hele resort heeft iets weg van Aladin. We eten een kleine hap in gezelschap van Gitta en Liedeke, twee weduwvrouwen, die alleen reizen, een aangenaam gezelschap. De wijn in onze kamer staat koel, we drinken de eerste avond een wijntje op ons eigen terras. Helaas blijft de internet verbinding slecht ik kan nog altijd niets op de site zetten. 23.00 uur, we gaan naar bed, morgen 7.00 uur wake upp call en 8.30 uur vertrek.