India - Reisverslag uit Delhi, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Delhi, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

India

Door: Lea

07 November 2017 | India, Delhi

Dinsdag 7 november 2017
We mogen uitslapen, 10.00 uur vertrek, ik ben echter zoals gewoonlijk weer vroeg wakker, pak de koffers die netjes op de gang staan. Ook ga ik FF buiten kijken, en ja hoor daar staat onze bus met jongen die de bus al aan het poetsen is, super vrolijk weer voor het Hotel. Ik hoor dat hij ons vandaag weer gaat rondrijden, daar zijn we best blij mee. We hebben besloten om toch de laatste dag mee te gaan met de bus naar om 2 tempels te bezoeken. Dat omdat in dit stuk van Delhi niets te doen is, wat moet je dan de laatste dag van je vakantie. Nu eerst ontbijten en al een speech van Bernard voor Sonny wat super leuk in elkaar steekt. Karin overhandigd de envelop met het verzamende geld van ieder van ons voor onze reisleider. Sonny neemt het graag in ontvangst en bedankt ons hartelijk. De bus vertrekt we hebben er geen spijt van mee te gaan om de tempels te bezoeken, de eerste tempel is een vrij nieuwe tempel, 34 jaar oud/jong, in de vorm van een Lotus bloem. Qua architectuur geweldig gebouwd. De tweede een SIKHtempel, hier zien we heel wat mannen lopen met tulbanden. Erg veel goud en bling bling van binnen, heel anders als wat we gezien hebben. Als we doorlopen een enorme keuken met wokpannen zo groot, een omvang van zeker 1 mtr. Er wordt gekookt, iedere dag voor allen mensen wat willen eten gratis, rijk of arm ze mogen hier allemaal eten. Als we binnen kijken zien we niet echt hele armen mensen zitten, allemaal gemiddeld, buiten zitten de armen, maar die hebben geen eten. Wel een bedrijvigheid, in een ruimte wordt alles geschild, brood gebakken, in een ander gekookt en weer in een ander de opslag ruimte van b.v. rijst. De afwasmachine hebben we helaas niet gezien, ben echt op zoek gegaan maar niet gevonden..... We lopen er allemaal met hoofdbedekking, schoenen uit ook in de keuken waar flink geknoeid wordt, helaas lieve pedicuurster, voetjes zijn niet meer zo mooi. ZO dat zit er weer op, we lopen naar onze bus. Het laatste stukje in de bus verteld Sonny dat hij teleurgesteld is over het geld bedrag in de envelop, mogelijk dat niet iedereen betaald heeft want er zit 40% minder in dan verwacht/normaal. Wat een lef ... eigenlijk netjes bedelen voor geld, we zijn dit niet gewend en laten het er ook bij. Even later laten we ons afzetten bij, wij dachten een winkelcentrum..... Helaas niets te winkelen hier, we pakken een TUC TUC die zal ons brengen,ws verstaan ze ons niet want we worden naar een hele dure winkel gebracht wat we echt niet willen. Dan maar weer retour zonder de verwachte inkopen. Afgezet bij LOL ( maar dan de laatste L omgedraaid ) voor een heerlijk koel biertje. We zijn er inmiddels al bekend, maar het is een stuk drukker dan gisteren,daarom mogen we lekker boven zitten dit is ook al zo leuk aangekleed, allemaal super leuke spreuken op de muren. We eten weer lekker en gaan met een TUC TUC retour Hotel Africa. Koffers inpakken douchen de tijd is zo om 22.30 uur wacht de bus om ons terug te brengen naar de luchthaven. We zitten allemaal klaar om de bus in te gaan als ik Wally een beetje verdwaasd zie rondlopen, hij zwalkt en leunt tegen een muur. Als ik vraag wat er is geeft jij aan zich niet zo goed te voelen, He He denk ik nog, vervelend dadelijk het vliegtuig in. Kom Wal ga FF zitten, maar dit haalt hij niet meer, met enkele mannen leggen we hem op de grond neer. Hij geeft aan dat hij snel naar het toilet moet, ws een acute aanval van diarree, waar hij zich zo slecht van voelde. Enkele tabletjes loperamide, van een mede reiziger doen wonderen. De vliegreis gaat goed. De vlucht gaat snel, blij als we weer op Nederlandse bodem zijn ondanks de regen.