India - Reisverslag uit Abhaneri, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Abhaneri, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

India

Door: Lea

01 November 2017 | India, Abhaneri

Zondag 29 oktober 2017
In de vroege ochtend vertrekken we naar Bharatpur, we bezoeken een tempel en omdat het zondag is ……zijn er iets meer mensen van het land zelf, geen doorkomen aan, de bus stopt onder aan de weg, wij vervolgen onze weg te voet. Wat hebben we een hebben bekijks!!! Weer op de foto met vele inlanders, en er wordt veel om ons gelachen. Dan komen we in de badplaats aan, een voor de vrouwen en een voor de mannen. Wat een gedoe, heeeeeeel veel mensen, gaan zich hier “wassen “ik geloof niet dat ze er schoner van worden….nee het is een ritueel bad. We rijden door en zitten in het plaatsje Abhaneri, hier komen we bij de Chand baori, de grootste trapput ter wereld, gebouwd in de 8e en 9e eeuw, vroeger deed deze trapput niet alleen dienst als watervoorziening, maar had het ook een sociale funktie. Mensen verzamelde zich hier ook voor een ritueel bad voor zij naar de tempel gingen, zochten er verkoeling en gezelschap. Het is, zoals alle bezienswaardigheden ontzettend groot en geweldig gebouwd, heel anders wat we tot nog toe gezien hebben. De bus vervolgd zijn weg naar Bharatpur, waar onze volgende overnachting is. Op de weg daar naar toe komen we bij een vogelreservaat, het is inmiddels 15.30 uur en we hebben nog FF tijd voordat de zon onder gaat. We pakken een ritscha die meteen onze gids is en slaan de dia uitleg over voordat dadelijk de zon onder is. Meteen bij het begin zien we een jakhals die ook heel snel weer verdwijnt, pauwen, gazelles, niet zo heel veel vogels, wel zijn we verschillende kingvishers ( ijsvogeltjes ) We worden terug gefietst, er is te weinig licht om nog te fotograferen. Er steken een hele horde herten over en even later een kudde koeien, in de avond zijn er meer dieren op de grond want de pauwen gaan voor bescherming in de boom overnachten. We vervolgen onze busreis en komen aan in ons Hotel NIET TE GELOVEN we overnachten in een paleis, MOOI!!!! Van buiten even mooi als van binnen, een geweldig onthaal en onze kamer is al even mooi, Mieke en Jos hebben een iets kleinere kamer maar wel mooi. Als we gaan eten in de eetzaal is deze niet zo mooi als de rest, een iets nieuwer gebouw en veel kroonluchters die allemaal aan zijn. Wel wordt er voor de gezelligheid een kaarsje aangestoken….De avond drinken we gezamenlijk in de open lucht iets op het binnen terras. Mieke en ik nemen een cocktail, iets te laat beseffen we dat het met gecrusht ijs is. Het gaat gelukkig goed, we hebben er geen last van gehad. Jammer dat we hier maar 1 nacht slapen Bernard en Els ( de oudste van de groep ) Els noemen we Juliana, deze hebben ook een super suite en wanen zich echt een prins en prinses.