India - Reisverslag uit New Delhi, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit New Delhi, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

India

Door: Lea

28 Oktober 2017 | India, New Delhi

Maandag op dinsdag nacht 23/24 oktober en dinsdag.
Het Hotel bij aankomst lijkt mooi, maar O wee…. Het is zeer gehorig, dus van slapen komt niet veel, om 10.00 uur worden we verwacht om te vetrekken. Toch is het wennen om weer met een grote groep te gaan, wachten als iemand te laat is en blijven tellen. Vorig jaar een stuk makkelijker! Vandaag gaan we de hele dag op pad. We rijden New Delhi uit en komen in de oude stad, dit is echt ongelooflijk, mensen waarvan de vrouwen in geweldige kleurrijke kleding lopen, markten, rotzooi, electriciteits kabels, kapotte huizen, Tuc Tucs, fietsen die vol geladen zijn met allerlei attributen zoals matrassen en anders grote materialen, winkels wat wij op de schroothoop hebben zien we hier liggen ( alle onderdelen van auto’s ) kortom we kijken onze ogen uit. We vervolgen onze weg en zien o.a. het oorlogsmonument India Gate het monument Mahatma Gandhi , wat hebben we spijt dat we geen goede lens bij ons hebben, we zien nl heeeeeel veel mooie India’se mensen oftewel karakteritieke koppen. Maar wat SUPER leuk is : De mensen willen met ons op de foto ha ha dit maak ik normaal alleen maar met de carnaval in Maastricht op het Vrijthof verkleed en wel mee. Natuurlijk wordt er onderweg gestopt om te gezamenlijk te eten, lekker gegeten, niet speciaal en prijzen wat we thuis ook gewend zijn, dit blijft jammer als je in een groep bent. Het laatste wat we bezoeken is de 72 mtr hoge minaret Qutab geweldig mooi, dit is het oudste monument van de stad, ook hier moeten WIJ vaak op de foto. Na zessen komen we weer aan en gaan met proberen te pinnen en ergens een hapje te eten en drinken, dit loopt helaas op een mislukking uit en we eten uiteindelijk in ons eigen Hotel eten, andere hadden trouwens wel iets leuks gevonden om te zitten, nou ja, volgend keer beter. We drinken nog een Limocello op de kamer Wally zijn whiskey en vertrekken naar dromenland.