INDIA Nabeschouwing - Reisverslag uit Delhi, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu INDIA Nabeschouwing - Reisverslag uit Delhi, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

INDIA Nabeschouwing

Door: Lea

07 November 2017 | India, Delhi

INDIA onze reis van 2017 samen met Mieke en Jos in een groep van totaal 25 mensen.
We hebben vlgs onze gids 2 % van India gezien, waarvan gedeeltes van de provincies Rajasthan en Varanasie. Je kan het noemen MYSTIEK, je bent gewoon in een andere wereld, het aparte geloof, ondanks dat wij veel nuchterder zijn, het doet je toch iets.
Zoals het eerbied voor je ouders, weinig tot geen vlees eten zeker niet van de koe of waterbuffel, maar ook het leer hier niet te van gebruiken. De crematies die binnen 24 uur gebeuren, de offers, het strenge schoolbeleid, ( als de kinderen eenmaal op school zitten )
Het was een zeer bijzondere reis, mooi, zeer arm en zeer rijk, tussenin is weinig, geweldige tempels en forten gezien. Veel landbouw en hard werkende mensen, honden, geiten, varkens maar vooral veel, heel veel koeien op straat. De bijzonder kleurrijk versierde vrachtwagens, de TUC TUC's, fietsen, rikscha's , kamelen, olifanten, paard en wagen.
Maar dan ook zeker niet te vergeten het afval, nog nooit zoveel afval gezien, het toeterende verkeer met de daarbij behorende SMOC en natuurlijk de bedelende mensen.
Het bijzonderste voor mij was de TAJ MAHAL, wat ik al schreef niet op beeld en of film vast te leggen. Ook de avond op de boot waar we getuigen mochten zijn van de crematies, we werden er allemaal stil van, bij sommige familie, bij andere baren stond niemand, hier heb je toch wel een slik momentje, en zodoende het vergeten op film te zetten.
Toch weer blij naar huis te mogen gaan, ik denk wij allemaal.
India het was geweldig.

• 07 November 2017 - 19:27

Anneke :

Hallo allemaal.Wat een leuke ,interessante reisverslagen. Ik heb menige plek waar jullie waren opgezocht. Een geweldige ervaring die jullie nog lang zal heugen!
    Wij zien jullie weer thuis!
    Groetjes Anneke en Frans