India - Reisverslag uit Delhi, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Delhi, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

India

Door: Lea

06 November 2017 | India, Delhi

Maandag 6 november.
Erg vroeg uit de veren en we besluiten het stuk pizza naar de ingang te brengen waar altijd 5 honden voor op de mat liggen, wel buiten hoor. Ze liggen dit keer niet alleen, er licht een dikke rat naast, gelukkig wel dood. We geven aan dat dit geen gezicht is, zo voor het Hotel, O we moeten ons geen zorgen maken de veeg jongen komt over tien minuten. Tja waar maken we ons toch druk over. Gaan om 7.00 uur ontbijten, waar ditmaal de vogeltjes vrolijk meepikken van het brood. Om 8.00 uur vertrek naar de binnenlandse luchthaven. We krijgen 10 min om een applaus te geven voor chauffeur en bijrijder, overhandigen de enveloppen waar ze super blij mee zijn. Hun vertrekken met onze koffers naar Delhi en wij vliegen zonder bagage, dit is makkelijker. Om 12.00 uur zijn we al geland, 14.00 uur in het Hotel, jammer genoeg is het hetzelfde als de start. Wel een goede wifi ( ook heel belangrijk ) maar verder niets te doen. We besluiten meteen een TUC TUC te nemen naar de binnenstad om iets te gaan eten, dit lukt prima en reserveren meteen voor vanavond. Meer mensen van de groep hebben het gevonden en komen ook een hapje eten. Luc en Karin ook, Jos maakt een grapje om de ober te instrueren dat het bier op is, de ober doet vriendelijk en serieus mee wat nogal wat gelach oplevert in de zaak als Luc zijn pils besteld. Dit omdat al eerder, als hij ergens kwam of het bier op was, of niet koud genoeg. Ook worden we naar een markt gebracht, voor iets wat ik nog graag wil kopen te zoeken, echter zonder resultaat, wel leuke teenslippers, misschien morgen meer geluk. We zijn onderhand gewend aan het lawaai, vinden het zelfs iets minder dan in andere steden en…… gelukkig veel minder gebedel. Geld pinnen, FF opfrissen, iets tikken en op de site zetten, zo dadelijk moeten we al weer gaan. Terug in het Hotel, eigenlijk is het een Hotel van niets, geen fatsoenlijke eetzaal, geen lobby, zeer gehorig, zeker voor Mieke en Jos die de kamer precies achter de receptie hebben. Ze proberen nog een andere kamer te krijgen, maar het zou helemaal vol zijn, zal me benieuwen of Jos kan slapen vannacht. De koffers zullen omstreeks 23.00 uur arriveren dus we hoeven ons ook niet om te kleden. We hebben de smaak te pakken en nemen weer een TUC TUC. In het restaurant super blij als we weer komen, met 12 man van de groep zitten we er, heerlijk gegeten, de rekening is 3400 roepies, bier, coktails voor Mieke en mij, 2 dessert 45,00 euro, om 22.00 uur naar Hotel gelopen. Het eten wat we over hadden hebben we in een doggy bag laten doen, meteen buiten zit een gehandicapte aan wie we het overhandigen, helaas hij knipt gelijk met z'n vingers....DOLLARS MONEY helaas, eten of anders niets. In het Hotel aangekomen gaan we meteen naar onze kamers, slapen morgen toch met de bus en dan... dag India....

• 09 November 2017 - 06:07

Mieke:

Tjong, jonge wat een reis Weer vol indrukken en ervaringen Wat kunnen we hier in Nerderland toch genieten van een rijkdom. Was ook nu weer helemaal super om te mogen mee maken