India - Reisverslag uit Khajuraho, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Khajuraho, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

India

Door: Lea

02 November 2017 | India, Khajuraho

Donderdag 2 november
Heerlijk we doen het iets rustiger aan, hebben tot 9.00 uur de tijd en dan vertrekt de bus naar de kama sutra tempels vertaald sex techniek. Het ontbijt is goed in dit Hotel maar er is omdat het zo sjiek is weinig sfeer. Er zijn al 2 mensen ziek diarree hebben allebei gisteren gezwommen, wie weet van het zwemwater. We vertrekken, 5 min met de bus dat stuk wat we gisteren gelopen hebben. De tempels zijn erg mooi, niet overdreven erotisch, ze zijn er verschillende aan het restaureren, het lijkt wel slavenarbeid, ook hoe men het gras onderhoud. We hebben zin in een biertje, helaas staat er maar eentje koud, die delen we en wachten dat de andere iets kouder is. Duidelijk niet berekend op grote aantallen, maar ze zijn heel vriendelijk en halen alles uit de kast. Ook wordt er voor Wally een wiskey gekocht en voor ons een flesje wijn, dit mag allemaal niet hier. We moeten er over zwijgen en het wordt 3 dubbel ingepakt dat niemand het ziet. Mieke vraagt waarom, er is 1 persoon die een legitimatie heeft in dit dorp voor alcohol te verkopen, eigenlijk mag de verkoper de fles niet eens aanraken. Wally zijn wiskey wordt ingepakt in een zelf gemaakte tas van kranten papier, echt iets om te bewaren. We gaan , met gevaar voor eigen leven, weer terug met een TUC TUC.Er heeft de hele dag iemand achter ons aan gelopen om met zijn TUC TUC te gaan, nu blijkt dat hij eentje aanhoud en er zelf promissie van krijgt. Hij moest nog geschoren worden vertelde hij.... Aangekomen bij het Hotel frissen we ons op en nu op weg naar... hopelijk de tijgers. We worden opgehaald door 3 jeeps, daar gaan we, een tocht over de weg naar het park, alleen dit is al leuk en lekker fris. Veel controle's voordat we binnen zijn, eenmaal binnen zien we apen, gazelle's, koeien, waterbuffels maar vooral mooie vogels. Wally en Jos kunnen genieten. Toch.... we willen zo graag een tijger zien, er wordt met meet apparatuur gemeten en ze zouden toch in een omtrek van 200 mtr zijn. Onze chauffeur rijdt d eandere kant op en hoopt erop. Het wordt schemerig en dan moeten we zorgen dat we bij de uitgang komen onderweg komen we nog "bosopzichters "tegen die daar 24 uur verblijven. Soms lijkt een stuk hout een vogel, overal kijken we of we iets zien. Dan een grote steen, we zijn er al voorbij, zijn dat oren??? wat zie ik daar, ik vraag te stoppen en ja hoor .. ik mag in de jungle blijven, heb er de ogen voor zegt de gids een LUIPAARD liggend op een steen. Vlug worden de andere jeeps gesommeerd te komen en mee te genieten. Bij het wegrijden, natuurlijk weer een fooi, als ik toch zoveel foois van behandelde mensen zou krijgen, zou ik echt rijk zijn geworden. We hebben een gereserveerd om 19.00 uur in hetzelfde restaurant omdat er vanavond een lighschow zou zijn, dan hadden we een perfecte plaats om op het plein te kijken. Als we door een TUC TUC gebracht worden, die wilt nog geen geld, maar blijft wachten tot dat we klaar zijn !! We lopen naar het plein en zien niets van activiteit, de lightshow wel…… hij heeft de kerstverlichting voor zijn restaurant hangen, HILARITEIT!! We eten iets van de kaart, Wally en Jos lam met rijst, Mieke kip met rijst en ik met groenten, we betalen met drank 4 personen 4000 roepies 52 euro en hebben een geweldige avond. Als we uit het Hotel lopen staat al iemand klaar om ons “te begeleiden “naar onze TUC TUC. De bijrijder kan goed engels en gaat een leuk gesprekje aan oven zijn mooie land en dat de plaats Varanassie waar we morgen naar toe gaan zo mooi moet zijn, we laten ons verrassen. Als we aankomen bij het Hotel gaan we met zijn allen slapen, heerlijk, mooie kamers, fris en schoon. Gelukkig slapen we goed want morgen hebben we een lange reis voor de boeg.