India - Reisverslag uit Khajuraho, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Khajuraho, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

India

Door: Lea

01 November 2017 | India, Khajuraho

Woensdag 1 november
Jos Wally Luc Karien en ik hebben besloten dat we vroeg uit de veren gaan om zodoende de zonsopgang bij de rivier met zijn bijzonderheden te bekijken. 6.15 uur zou de zon opgaan maar we zien er weinig van, kunnen wel mooie plaatjes schieten van de wassende mensen in de ijskoude rivier. Ook maken we een schitterend plaatje van een oude man die zich aan het schmincken is ws voor de aankomende toeristen voor “MODEL” en ja hoor ik moet hem inderdaad voor mijn foto betalen. We gaan ontbijten en vertrekken naar Khajuraho waar we 2 nachten gaan verblijven. Weer een geweldige rit, we stoppen bij een schooltje, wat gesponserd wordt door FOX, en mogen de schoolgaande kinderen bezoeken. Allemaal blije gezichten, zingend, graag op de foto, ook wij sponseren deze school. Aan de overkant een kleine huisartsen post, bedje , stetoscoop, douche, iets van medicatie en een ouderwetse toeter voor de zwangeren. Och, och wat zijn we blij dat we in Nederland wonen. De vervolgen onze weg en zoals we al eerder zagen is er veel suikerriet wat op dit moment geoogst wordt, overal zien we er verkopers van. Het wordt gehaald op een brommer, fiets, Tuc Tuc, Ritscha in en op kleine auto’s. En de resten…… gooit men gewoon op de grond zoals de rest, er is werkelijk overal afval te zien. Als naar het Hotel rijden lijkt het een soort boulevaart, allemaal Hotels. Ons Hotel is erg sjiek er is net een bruiloft geweest en we zien de kado's nog staan, het bruidspaar vertrekt net in een versierde auto. We drinken een pilsje, oei wat duur hier 395 roepies en dan komt er hier TAX bij. We lopen naar de winkels want er moet gepint worden. Buiten worden we al toeterend erop geattendeerd dat we niet hoeven te lopen. Helaas geen roepies verdienen we lopen, we zitten al zoveel. Het pinnen lukt bij de tweede bank we kunnnen waarrempel 2 x achter elkaar pinnen zowel Jos als Wally. 10.000 roepies max te pinnen is 135 euro. Als we doorlopen komen we in een .. ja jullie lezen goed ....autovrij gedeelte. Daar door heen lopende komen de verkopers weer, ze hebben ons al geschoten, naar beneden kijken, door lopen en vooral niets zeggen... dit blijkt het beste te werken, niet iedereen lukt dit helaas. Als men vraagt you come later to my shop, antwoord Wally: my bey... De verkopers herinneren dit altijd en spreken je dan weer aan. We gaan: on the roof, zitten en besluiten hier ook te eten, een goede keuze. Rien, Ramon, Renee en Jeffrey zitten er al en kunnen het ons aanbevelen. Het blijkt ook een goede keus te zijn, het eten is best lekker. Morgen is om 19.00 uur een feest op het autovrije stuk, dit horen we van de restaurant houder, we besluiten daarom om morgen ook hier te eten en een tafel te reserveren. Als we terug lopen snel door de verkopers heen en ja .. met z'n vieren in een TUC TUC geweldig is dit. Met die man spreken we af dat hij ons morgen komt halen voor het diner, dan gaan we dus niet lopen. Ik heb een afspraak voor een massage om 18.00 uur en dit is heerlijk, een heel lief meisje van 20 jaar, Rieninie die uit zuid India komt. Ze werkt 7 dagen per week van 8.00 tot 8.00 uur 1 jaar lang en gaat in april volgend jaar weer naar Zuid India. Ze heeft het prima naar haar zin. De avond kan ik EINDELIJK verder met deze site, ik heb internet gekocht hier en nu kan ik prima alles bijwerken. We gaan vroeg naar onze kamer en Jos en Mieke liggen al veeeeel eerder in bed, die hebben blijkt later de klok rond geslapen.