India - Reisverslag uit Jaipur, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Jaipur, India van 2017reisINDIA - WaarBenJij.nu

India

Door: Lea

01 November 2017 | India, Jaipur

zaterdag 28 oktober 2017
Wake up call 7.00 uur en 8.30 uur vertrek naar de oude stad waar we het Amber Fort gaan bezoeken, dit is een spectaculair groot fort waar je naar toe kan lopen of met de olifant gebracht kan worden. Wij lopen, maken foto’s van de lopende olifanten, wat blijven het geweldige dieren, sommige beschilderd en wel, zelfs nog op de staart. Boven aangekomen horen we dat er op dit moment een Bollywood film opgenomen wordt, natuurlijk super leuk om mee te maken, een schouwspel van tientallen paarden en mannen in witte gewaden. Echt professioneel gaat het er niet aan toe daarom des te leuker om te bekijken,.Als we naar beneden lopen is het heel erg warm maar wat hebben we het naar onze zin gehad. Met de bus wordt de reis vervolgd naar de volgende bezienswaardigheid, het spiegelpaleis, ook weer heel mooi om te zien. Als we terug rijden komen we langs mooie gebouwen waar gestopt wordt voor foto momenten, zoals een kasteel wat men bouwde in het water toen men nog geen airco had. In de zomer vertoefde men daar in de kelder! In het hotel aangekomen hebben we een vrije middag, we eten een klein hapje, Wally gaat een dutje doen, Mieke Jos en ik lopen door de winkeltjes in de toeterende stad. Met een kaartje van het Hotel moet ons dat wel lukken. Meteen in het begin zien we al een begrafenis, mannen lopen met een brancard waar de overleden op ligt, de vrouwen blijven, zoals het hoort, thuis te huilen. We lopen en lopen en zien winkels, winkels en winkels en het mooie is, geen leegstand zoals bij ons, overal kopende mensen gewoon niet te geloven. Het enige wat ik koop is wierook, we kijken alleen maar, klopt het toch wat de marokanen over ons zeggen “ kijken kijken en niet kopen “ Dan …… we doen het! met een TUC TUC terug naar het Hotel, de eerste die we aan houden, kan het briefje niet lezen, dit begint al goed, maar snel is er een volgende die gebaard en daar zitten we dan…. Met zijn drietjes erin gepropt gaan we links , rechts door de overvolle stad waar ze op dit moment een metro aan het bouwen zijn wat hier wel nodig is. Pffff… de man krijgt 200 roepies omgerekend 2,60 euro. Wally wakker maken, een biertje en kijken voor gezellig met kaarslicht buiten te eten, helaas…. Er is binnen gereserveerd, hier hebben we echter geen zin in. We eten een kleinigheidje op ons eigen terras, maken een selfie en geven de ober een goede fooi. Samen met Luc en Karien bekijken we al wat foto’s, dit zijn de twee belgen uit onze groep, die ook heel graag fotograferen. Morgen weer vroeg op dus naar ons bed waar we de tweede nacht in slapen.